Tuesday, July 14, 2015

Ada yang TAK SIAP dalam hati ni...


Lagi 2 hari nak raya. Orang lain sibuk pergi beli baju raya, kasut raya, itu, ini dan segala macam urusan. Tak tau kenapa tahun ni rasa macam tak ada masa untuk tu. Pakai je la baju baju tahun lepas. Masih baru je pun. Bukannya pakai baju kurung tu hari hari kan. Ada je baju yang tak bukak lagi dari plastik. Selongkar la almari tu. [ masa tu zaman tak sayang duit] .
.
Sedang orang lain sibuk sibuk
 nak balik kampung, kemas baju nak balik kampung..entah. Macam tak da perasaan pun nak memgemas. Bag ade je depan tu. Nak baju nnt ambik je la segala baju yang bergantung tu. 
.
Ada rasa tak siap dalam hati ni. Macam ada banyak sgt benda yang perlu dibuat, dipikirkan, perlu bergerak. Dvd magnet kekayaan dan kejayaan da khatam. Sambung yang ni pulak. Lepas ni sambung 1 box advance sales power punya pulak yer. 
.
Pedulik la apa orang nak kata. Ekonomi makin tenat. Perbelanjaan makin tinggi. Kalau diri sendiri tak cari ilmu, tak berubah dan tak nak berubah, malas, simpan cakap cakap tu kat belakang ya. Tak payah sampaikan dekat sini.
.
Kang nak raya orang salam kat tangan, ada yang salam dekat pipi nanti.
Reeyn Audra Web Developer

No comments: