2015 - Charity Gelandangan [Homeless], June 2015

Bila kita berada di atas, JANGAN RIAK, JANGAN SOMBONG. Pandanglah di atas, jauh lebih byk org yg yg lebih berjaya. Tapi jangan lupa untuk PANDANG KE BAWAH. Lihatlah disekelilingmu. Lebih banyak insan yg jauh lebih susah, yang lebih memerlukan tetapi tidak pernah menjerit kepayahan.

Malam ini terasa sgt sayu. Hati berdebar tanpa henti. Saat tiba tangan ini memberi kepada anak anak kecil jalanan, pada seseorang yang sebaya dgn ibu dan ayah. Hati meruntum sayu. Mata berair tanpa henti. Mereka datang dengan senyuman, tak lekang mengucapkan rasa syukur dan berterima kasih diatas pemberian yang tidak seberapa ini. Dalam hati terus menerus menangis. Betapa aku selama ini lupa untuk mensyukuri nikmat-Mu.

TERIMA KASIH buat semua yang hadir memhulurkan bantuan tenaga.
TERIMA KASIH buat semua yg sudi menghulurkan bantuan sumber kewangan mahupun makanan dan minuman.
TERIMA KASIH atas semangat satu pasukan wahai sahabat.
TERIMA KASIH kerana berasa disitu berkongsi rasa dalam hati ini.


Ucap syukur atas perjalanan yang dipermudahkan-Mu yang Esa. Semoga perjalanan ini diberkati. Semoga perniagaan ini diberkati-Mu. Semoga akan ada lagi peluang untukku berkongsi rezeki pemberian-Mu

#moodsayu
#habukmasukmata



Briefing oleh Person Incharge tentang isu isu keselamatan dan cara bercakap dengan gelandangan serta pembungkusan makanan.

Apa lagi...kita rewang ramai ramai. Bungkus jangan tak bungkus. 


Gelandangan beratur untuk mengambil agihan makanan.Masa ni tak boleh duduk depan lama lama. Mata masuk habuk. Nangis, lap. nangis balik. Aduhai..hati jangan la sayu sangat. Sayu bila tengok yang sebaya dengan mak ayah kita. Minta dijauhkan, diberi akal fikiran untuk jaga mak ayah sampai akhir hayat. 

Sukarelawan "foreigner" pun ada malam tadi. Diorang basuh, shampoo dan potong  rambut gelandangan.


Insya Allah, Murah rezeki dan dipanjang umur oleh-Nya, kita jumpa di next Charity okay. 

Comments

Popular posts from this blog

Selamat pagi isnin SEMUA SAHABAT

Vendor Boutique - Bus Stop Cafe

Kembalikah...