Monday, February 22, 2016

Setiap kesulitan ada kemudahan


BOSAN LAH DENGAQ ALASAN ORANG GAGAL NI

Baru ada masalah sikit dah 'stress'.
Datang jer masalah dah mula 'give up'.
Banyak sangat halangan dah rasa nak 'stop'.

Habis tu hang rasa DIA nak bagi hang senang-senang ja ka?

Nabi dulu nak berdakwah pun banyak dugaan. Tapi Nabi masih bersangka baik kat Allah.

Memang lah kita ni bukan Nabi tapi kita ni hambanya. Kenapa susah sangat nak yakin kat Dia Yang Maha Esa.

Hadamlah ayat ni:

Surah Al-Insyirah ( Ayat 5-6)

فَإِنَّ مَعَ الْعُسْرِ يُسْرًا

Karena sesungguhnya bersama setiap kesulitan ada kemudahan,

إِنَّ مَعَ الْعُسْرِ يُسْرًا

Sesungguhnya bersama setiap kesulitan ada kemudahan.

Sampai 2 kali Dia bagi tau dalam surah ni nak suh hampa paham betui-betui.

Kalau tak reti-reti jugak masih nak wat frust atau kecewa  dengan dugaan hang teruskan lah macam si Luncai terjun dengan labu-labunya.

Hampa 'stop' lah nak mengejar impian tu boleh?

Dari: motivasisempoi

Da Shawdy Exquisite Web Developer

No comments: